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Sony anuncia a A9, 20 fps


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152 respostas a este tópico

IT Partilhar Post #1 Azathoth

Azathoth

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Publicado 19 Abril 2017 - 16:00

Sony anuncia a A9, 20 fps:

https://www.dpreview...e-sports-camera

 

Screen_Shot_2017-04-19_at_8.13.25_AM.png

 

highlights.jpeg

 

The a9 will be available in May 2017 at a cost of around $4500/£4599.

 

 

e uma nova lente, uma Sony FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS lens:

https://www.dpreview...5-6-gm-oss-lens

 

lens.jpeg

 

$2500 (mais cara que a Canon) , vai sair no próximo mês:


Editado por Azathoth, 19 Abril 2017 - 16:02 .



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Partilhar Post #2 MaXiM

MaXiM

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Publicado 19 Abril 2017 - 16:13

aqui está a sony a atacar o ppl do jornalismo desportivo :)




Partilhar Post #3 FotoKhan

FotoKhan

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Publicado 19 Abril 2017 - 16:31

Incríveis especificações. Parabéns, utilizadores Sony :clap: :foto:  :mestre:  :clap: 

 

...Se lançarem no terreno um apoio eficiente a profissionais (...como afirmam ir fazer...) prevejo sérios dissabores para a Canon e a Nikon.

 

FK




Partilhar Post #4 Emanuel M

Emanuel M

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Publicado 19 Abril 2017 - 18:31

Tenho um amigo que ia adorar esta máquina.
(Deim, onde andas?) :D

Boas specs sim senhor.
Quero ver como se dará o AF em situações mais exigentes.

Cumps


IT Partilhar Post #5 Azathoth

Azathoth

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Publicado 19 Abril 2017 - 19:34

Em termos de specs parece ser bem interessante. Agora vamos ver como se comporta na realidade. Com as Sony, a realidade difere sempre muito.




Partilhar Post #6 dragom

dragom

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Publicado 19 Abril 2017 - 19:44

Em termos de specs parece ser bem interessante. Agora vamos ver como se comporta na realidade. Com as Sony, a realidade difere sempre muito.

 

X2




Partilhar Post #7 iMarco

iMarco

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Publicado 19 Abril 2017 - 20:11

Parece ser "Canhão"...mas custar £4500 (~5000€)...é dose e para um publico muito €specifico...

 

Mas que deve ser a ultima coca-cola do deserto...deve!




Partilhar Post #8 FotoKhan

FotoKhan

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Publicado 19 Abril 2017 - 21:47

mas custar £4500 (~5000€)...é dose e para um publico muito €specifico...

 

Pois é...O "público" que paga quase 6000 ou quase 7000 na concorrência.

 

Pelo que me estou a aperceber, o "price point" parece ser a mais brilhante das especificações...eles não andam a dormir...

 

FK




Partilhar Post #9 MarcomPereira

MarcomPereira

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Publicado 20 Abril 2017 - 09:54

Parece ser "Canhão"...mas custar £4500 (~5000€)...é dose e para um publico muito €specifico...

 

Mas que deve ser a ultima coca-cola do deserto...deve!

 

daqui a 6 meses deve sair a a9II ou a10 e ai o preço deve ser bem mais agradável  :lol:




Partilhar Post #10 iMarco

iMarco

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Publicado 20 Abril 2017 - 15:25

https://petapixel.co...s-like-sony-a9/

 

Depois disto...só mesmo esperar por mais informação, porque não existe nada sequer primo  :o




Partilhar Post #11 brytz

brytz

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Publicado 20 Abril 2017 - 20:22

Sem duvida algo que vai mudar todo o rumo da fotografia como a conhece-mos. 

 

Novos horizontes serao abertos. Parabens a Sony  :clap:

 

Nao é mais uma maquina , esta é A MAQUINA xD




Partilhar Post #12 Oliveiravlg

Oliveiravlg

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Publicado 20 Abril 2017 - 22:28

Eu já ouvi falar em marcianos e inteligência superior, mas não sabia que enviavam máquinas aqui para a malta da terra. :huh:




Partilhar Post #13 FotoKhan

FotoKhan

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Publicado 21 Abril 2017 - 05:23

Sem duvida algo que vai mudar todo o rumo da fotografia como a conhece-mos.


Como assim?

FK

Editado por FotoKhan, 21 Abril 2017 - 05:23 .



Partilhar Post #14 ruicarv79

ruicarv79

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Publicado 21 Abril 2017 - 10:44

Sem duvida algo que vai mudar todo o rumo da fotografia como a conhece-mos. 

 

Novos horizontes serao abertos. Parabens a Sony  :clap:

 

Nao é mais uma maquina , esta é A MAQUINA xD

Claro que sim. Qual Henri Cartier-Bresson qual quê!  :hmm:




Partilhar Post #15 Emanuel M

Emanuel M

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Publicado 21 Abril 2017 - 11:11

Ele estava a ser sarcástico ;)


IT Partilhar Post #16 Azathoth

Azathoth

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Publicado 24 Abril 2017 - 15:55

Opinião interessante de um pro na área de desporto:

 

 

 

I'm reading a lot about this being a pro sports camera so just my thoughts as a working pro sports photographer...

In terms of speed, this thing obviously ticks a lot of boxes.

But its not just speed we need in terms of fps, af and evf refresh etc but its speed of the glass and the throughput of images.

Like any other manufacturer trying to usurp Nikon and Canon, the response to this in my particular field (no pun intended) - and it may will be different for non-sports dedicated photojournalist - is "Yep, thats very nice but where is your 400mm f2.8 ?" and "How fast can I review, select and get an image out of it?"

For the lens issue, honestly if they turn up trying to turn anyone's head with that 100-400 they launched today and offering it as the answer they'll literally get laughed at.

I've shot with an f5.6 lens of course but its the very specialised constant aperture 300-800mm "Sigmonster" that only sees the light of day (quite literally) for very particular circumstances like Cricket or motor racing when there are range issues. For low light football, even in Category A stadiums holding  major finals, its a major risk unless you are absolutely sure that you can guarantee the light. For slow shutter speed stuff like profile shots its fair enough but not when you need to push the shutter speed for action shots. Even with bodies that do a gazillion ISO the end result can look rough.

But its not just the light gathering thats the issue, its the subject isolation that a 2.8 gives you that you just can't replicate with a 5.6

So I'm baffled why they haven't brought out a 400mm 2.8 at the same time.

The image throughput is another issue and it remains to be seen how intuitive their image review process is but already one alarm bell is that I can't see an image lock button on the back of it. I've droned on at length about this on another thread but its a massively important function for ingesting only the relevant images out of a few hundred when you're in a hurry. And we're always in a hurry! If they haven't made that mappable to a function button then, like Fuji, its such a fundamental feature that you wonder who they've actually been doing any research with.

With regard to the ethernet port. Well, yes, its a decent feature to have but if we've got an ethernet port at our pitch position (a bit of a luxury actually) then we have it connected to our laptops for two reasons. 1 - Its the laptop that is needed as a central comms point (it may be taking images from several cameras, its FTPing edited images, its receiving emails from agencies etc) and 2- We can't be tethered to the camera when shooting as its as dangerous as it is restrictive when you're working in these environments.

I've attached a picture of my shooting position from a Champions League final (yes, the gap between the two larger gentlemen). When you are in such a restricted space and juggling two long lens cameras, while simultaneously editing  images on a laptop that is literally perched on your lap, the last thing you can be is physically attached to it. The cameras get totally abused in these circumstance with being dropped (intentionally sometimes) so cables are a no no. And, of course, we're never shooting with just one camera so there's no way we're going to be adding a router into this equation, hence we need a wireless module. Even if they are the ludicrously expensive ones like Nikon and Canon do.

The bottom line I suppose is if we can't capture what we can capture now and work the way we all work now then there is no compulsion to change, especially when there isn't a massively compelling price differential and the lenses that they do make that would be worthwhile (the 300 f2.8 and the 500 f4) are a lot more expensive than the equivalent offerings from Nikon and Canon. And thats before we get on to the fact that those lenses from the other two are battle hardened, proven pieces. Has anyone ever even seen one of those Sony long primes outside of a trade show?

In their defence - and seemingly unlike Fuji - they seem to be taking a serious approach with regard to service levels that pros would need and I'm sure we'll see their presence at events with mobile workshops and equipment loans like Nikon and Canon do. This is a good sign but, again, they face an uphill battle here because even at regular events where there is no official support, you'll always be able to borrow something in an emergency off another photographer. So, if I need to use an ultra wide for an exterior stadium shot, for example, I can probably walk about 20 feet in the photographers room and cadge one for 20 minutes off another Nikon shooter. Not quite as easy when you're the only Sony shooter in the room!

So, if they're to do this (at least in my field and it could be very different for non sport shooting photojournalists etc) its going to take a lot of persuasion to get people to change. Just producing the body is the tip of the iceberg. I often compare this to what happened to RED when they thought producing the original RED ONE would let them take over Hollywood. Its everything else around the capture device that needs working on too and thats why they're many generations down the line and still on the coattails of the established dominant player.

There is definitely a market for a mirrorless camera to take over in my field but I still believe it will have a Nikon and/or a Canon badge on it.

The market for the goods we supply as sports photographers is shrinking financially and people tend to get even more conservative and will only switch when there is a major financial incentive. I just don't think Sony tick that financial box and its where Fuji might have an advantage.

The resistance to change is what they need to get over and for every sports photographer like me that wants to make a change there are probably at least a hundred that don't. This isn't a number I'm plucking out of thin air either. Next week, will be the first Premier League game that I've shot on a mirrorless system (the X-T2) and I would hazard a guess that its the first Premier League game that anyone has shot with it. Am I nervous about it if it will perform ? No, not really as I've run enough tests to know IQ wise its up to but I do have reservations about how much it will get in my way in terms of getting those images out. What I'm more nervous about is having to field all the "What the [auto removido] is that?" reactions from the other snappers and the sneering about using a 'toy' camera.

Overcoming peer pressure is going to be a bigger task for Sony than overcoming EFV blanking to be honest.

I bet you its a fine camera though.

 

http://www.eoshd.com...#comment-191769




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SnowSkier

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Publicado 24 Abril 2017 - 16:29

Pois...realmente e depois de ler na íntegra, faltam respostas a algumas questões.

Será mudar radicalmente o panorama na fotografia de desporto.

 

 

Se fosse eu, mesmo que tivesse o valor necessário para a compra desta A9(que não tenho :lol:) não a iria comprar tão cedo. Alguma detalhe negativo vai surgir...

 

Vê-se que é uma excelente máquina mas, se calhar, para uso profissional naquele campo não sei se será concorrente...




Partilhar Post #18 dragom

dragom

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Publicado 24 Abril 2017 - 17:27

Opinião interessante de um pro na área de desporto:

 

 

http://www.eoshd.com...#comment-191769

 

Muito interessante e totalmente real, pelo que conheço da área.

 

No campo da fotografia de vida selvagem, consegue-se algo semelhante, praticamente idêntico (retirando a parte do wifi e pc para envio no momento), trocando a 400 2.8 por 600mm f4.

 

Claro que a Sony está no bom caminho, e é sempre útil haver mais concorrência, melhoram todos. Mas como é referido no texto, é uma "up-hill battle".




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FotoKhan

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Publicado 24 Abril 2017 - 20:59

Ah, não...o meu entusiasmo com as especificação da câmara são numa mera perspectiva de "advanced enthusiast".

 

Como ferramentas para profissionais de fotografia de acção ainda têm que comer muito pão, como muito bem explicado neste artigo no DPR:

 

https://www.dpreview...t-not-be-enough

 

Eu vejo as coisas assim: Este pode ser o primeiro passo de um percurso que poderá levar a Sony a disputar esse mercado específico completamente dominado pela Canon e pela Nikon em 5 a 8 anos. Nada mais do que isso.

 

FK




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_jn_

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Publicado 24 Abril 2017 - 23:33

Coisas muito importantes para um profissional; o preço do equipamento, a sua fiabilidade e a capacidade da marca prestar uma boa assistência.